30 November 2010

Syukur kepadaMU

Alhamdulillah.... sy amat bersyukur di atas segala kurniaan dan rezeki dariNya. Mungkin betul apa yg saya dengari selama ini, sabar itu ada hikmatnya. Sesuatu yg kita inginkan tak semestinya dimakbulkan sekelip mata, perlu ada usaha, sabar dan tawakal. 

Suatu ketika dulu, ketika sy diduga dengan ujian hidup - sy sering mengeluh. Terdetik di hati "Mengapa saya tidak seperti orang lain - senang memiliki apa yg diingini...". Bila saya adukan semua ini pada seseorang, jawapan "Sabarlah.... mungkin belum masanya lagi.. dah bukan rezeki... mesti ada hikmat..." - mencebik sy bila dengar. Saya paling benci mendengar perkataan "SABAR" - bg sy mmg mudah orang lain berkata - sebab mereka tak rasa apa saya rasa.

Tapi hari ini, sy akui akan kebenaran ayat2 tersebut. Betapa besarnya erti perkataan SABAR itu.. sy insaf dan sy redha dengan apa yg terjadi. 

Aku bersyukur kepadaMu, Ya Allah...  diatas segala nikmat dan rezeki yang telah KAU anugerahkan.. Amin...

source: Mr Google


4 comments:

cikpuding said...

aku pon x gemar gak ngn itu ucapan..."sabar laaa...bla3x..." coz aku lbh prefer ayat yg "kdg2 Allah sembunyikan matahari...bla3x itu..."...igt kan...?..:)

AQisH said...

yer mmg kita x suka perkataan tu..tp nak ckp ape lagi utk tenangkan org kan ;) sabar2 hehe..

Irtiyah said...

Salam

Masih tak terlambat nak ucapkan tahniah. Lama x masuk blog ni rasanya. Apapun semoga semua selamat dan baik2 belaka.

Leenz Yusoff said...

puding: off-course.. takkan lupa weih..

aqish: betul gak tu... tapi biasa orang tengah kena uji, dia tak suka ayat tu.. hehe

Irtiyah: thanks... you pun take care ;)

Followers

Copyright to LINDA ROSE
Designed by UMIESUEstudio 2015